Środki ostrożności – sporty nie dla kobiet w ciąży

nauka tenisa poznań easy-surf.com

W czasie ciąży należy zachować szczególną ostrożność podczas wybierania rodzaju aktywności fizycznej. Generalnie większość sportów można uprawiać w pierwszym trymetrze ciąży, jednak z tych, w których może dojść do upadku, powinno się zrezygnować.

Oczywiście umiarkowany wysiłek fizyczny jest wskazany i bardzo dobrze wpływa na nasze dziecko, niemniej jednak nie możemy ryzykować. Dlatego zdecydowanie odradzam uprawianie takich dyscyplin, jak wszystkie gry zespołowe, ze względu na możliwość uderzenia piłką, upadku, czy zderzenia z przeciwnikiem.

Takie sytuacje mogą być szczególnie niebezpieczne, gdy dojdzie do uderzenia w brzuch. Poza tym wszystkie wyczynowe sporty, długie i męczące treningi nie są wskazane dla przyszłych mam.

Z pewnością zajęcia na siłowni z obciążeniem, sztangi, hantle, bieżnia, spinning, to nie ćwiczenia dla nich. Wszelkiego rodzaju dyscypliny lekkoatletyczne, wspinaczka, sztuki walki nie powinny być uprawiane przez panie w ciąży.

Również zabrania się jeździć konno, na nartach, tym bardziej na snowboardzie, ale także wszelkie sporty motorowe, czy nurkowanie, nie są wskazane. Panie, choć mają wiele ograniczeń nie cierpią specjalnie z tego powodu, gdyż wiedzą, że robią to wszystko dla zdrowia dziecka.

Poza tym mimo przeciwwskazań istnieje wiele form aktywności fizycznej, które są dla nich odpowiednie, a nawet wskazane. Dlatego nie muszą przejmować się zbędnymi kilogramami, gdyż delikatne i spokojne zajęcia fitness pomogą im w utrzymaniu wagi i formy.