Pierwszy trening na siłowni

Siłownia stała się jednym ze sposobów na aktywne spędzanie czasu. W szczególności dotyczy to osób zapracowanych, które nie mają czasu na regularne ćwiczenia. Wykupienie karnetu na siłownię stanowi doskonałą mobilizację do ćwiczeń. Pierwszy trening na siłowni może być nieco kłopotliwy. Osoby początkujące często mają problem z odpowiednim doborem ćwiczeń oraz ich intensywnością.

Warto poznać zatem uniwersalne zasady, według których można rozpocząć trening. Przede wszystkim każdy trening powinien być poprzedzony rozgrzewką. Można ją wykonać np. na rowerku lub bieżni. Dopiero po tym można przejść do ćwiczeń siłowych.

Te wykonuje się na specjalnych maszynach. Warto ćwiczyć różne partie ciała. Po zakończeniu właściwego treningu należy wykonać trening cardio. W tym celu również można wykorzystać rowerek oraz bieżnię, jednak trening powinien być dłuższy niż w przypadku rozgrzewki. W większości przypadków optymalnym czasem ćwiczeń jest godzina.

Wówczas trening można podzielić następująco: 10 minut rozgrzewki, 40 minut treningu siłowego, 20 minut treningu cardio. W przypadku osób, które chcą jedynie spalić tkankę tłuszczową zaleca się, aby trening składał się jedynie z ćwiczeń cardio. Na trening nie należy przychodzić na czczo, ale nie jest wskazane zbytnie przejedzenie. Posiłek spożyty przed treningiem powinien być lekkostrawny i dostarczać odpowiedniej dawki energii. Z kolei po treningu warto spożyć produkty białkowe, jak np.

drób czy ryby. Nie można zapominać również o warzywach.