Mięso chude i gotowane

Wegetarianie, którzy nie jedzą mięsa muszą kompensować zawarte w nim cenne składniki innymi produktami. Nie zawsze jest to łatwe i skuteczne, bo dieta wegetariańska nie jest do końca zgodna z naturą ludzkiego organizmu. Jest zazwyczaj wyborem ideologicznym i światopoglądowym, a jej medyczne inklinacje pozostają źródłem kontrowersji – szczególnie, gdy rodzice-wegetarianie chcą od maleńkości karmić w ten sposób swoje dzieci. Załóżmy, że takie rozterki są poza nami, ponieważ mięso lubimy i zjadamy. Czy jednak każde mięso jest dobre i pozytywnie wpływa na nasze ciało i ogólny stan? Przeważa opinia, że złego mięsa nie ma, jednakże jest lepsze i gorsze. Zajmiemy się tym pierwszym. Z punktu widzenia naszego organizmu oraz układu trawiennego najlepiej sprawdza się to mięso, które łatwo się trawi.

W praktyce jest nim drób, a więc w szczególności powszechnie dostępne mięso z kurczaka oraz indyka. Nie ma ono przy tym wygórowanej ceny, co stanowi dodatkowy walor. Mięso to przyrządza się bardzo szybko – już po krótkiej obróbce nadaje się ono do spożycia. Mnogość przepisów i wariantów smakowych sprzyja kulinarnym eksperymentom, a efekty zrobią pozytywne wrażenia na wszystkich członkach rodziny i na zaproszonych znajomych. Bardzo dobrze, jeśli nasz drób ugotujemy. W wersji smażonej lub pieczonej również jest on smaczny i całkiem zdrowy, jednak gotowane mięso ma z definicji przewagę nad przyrządzanym w inny sposób. Jeszcze lepiej uczynimy gotując je na parze – wówczas zachowamy najwięcej składników odżywczych.