Jak zwiększyć efektywność ćwiczeń?

Początkowo dość szybko można zauważyć korzyści wynikające w regularnych treningów na siłowni. Z czasem efekty te stają się coraz mniej widoczne. Powodem tego jest najczęściej przyzwyczajenie się organizmu do określonych ćwiczeń. Niektórzy zniechęcają się brakiem dalszych rezultatów. Tymczasem bardzo łatwo można sprawić, żeby ćwiczenia na nowo były tak samo efektywne, jak na początku. Trzeba bowiem pamiętać, że organizm i mięśnie muszą być niejako przez cały czas zaskakiwane nowymi ćwiczeniami bądź zmianą intensywności. Jeśli rezultaty z ćwiczeń są mniej widoczne, warto zastosować metody progresji.

Na czym one polegają? Jednym z najpopularniejszych sposobów jest zwiększanie obciążenia. Stopniowe zwiększanie może odbywać się na każdym treningu. Nie trzeba wcale dodawać wielu kilogramów. Dla organizmu znaczący będzie nawet dodatkowy kilogram. Bardzo korzystnym rozwiązaniem jest również wzrost liczby powtórzeń. W ten sposób organizm wykonuje dodatkową pracę. Kolejnym sposobem jest zmiana intensywności wykonywania poszczególnych ćwiczeń.

Jeśli dotychczas ćwiczenia wykonywane były powoli, warto przyspieszyć tę czynność. Dla organizmu będzie to automatycznie oznaczać większy wysiłek. Co jakiś czas można również skrócić przerwy między poszczególnymi ćwiczeniami. Wzmożony wysiłek to dodatkowa korzyść dla organizmu. Warto skorzystać z metody polegającej na zamianie ćwiczeń. Często można wykonać różne ćwiczenia, aby wzmocnić daną partię ciała. Z tego powodu niektóre ćwiczenia można z powodzeniem zastąpić innymi.