Ciąża i wysiłek fizyczny

www.slaskietargimedyczne.pl

Ciąża to cudowny czas oczekiwania na narodzenie swojego dziecka. Dziewięć miesięcy obserwacji, jak zmienia się ciało na skutek rozwoju tej małej fasolki pod sercem, jest niewątpliwie magicznym momentem. Niestety są też minusy tego wspaniałego stanu.

Zbyt gwałtowny przyrost masy ciała, cellulit, rozstępy, problemy z biustem. Do tego dochodzą dolegliwości związane z obciążeniem kręgosłupa, obrzęki i opuchnięcia nóg. Jednak wbrew powszechnej opinii ciąża to nie czas odpoczynku i lenistwa na kanapie.

Już od pierwszych dni od wizyty u lekarza, możemy zacząć dbać o siebie i nie dopuścić do powstania tych negatywnych skutków ciąży. Oczywiście nie należy przejmować się coraz szybciej zwiększającą się wagą ciała, jeżeli będziemy prowadzić zdrowy i aktywny tryb życia. Po ciąży bardzo szybko zgubimy zbędne kilogramy.

Jedynym ograniczeniem dla kobiet w ciąży, są gwałtowne i intensywne ćwiczenia. Jednak dla przyszłych mam oraz tuż po porodzie dostępnych jest wiele ćwiczeń oraz specjalnie opracowanych programów zajęć, które pozwolą wrócić do formy z przed porodu oraz podtrzymać przez cały okres trwania ciąży kondycję na wysokim poziomie. Nie trzeba nawet wychodzić z domu by zadbać o swoje zdrowie.

Niezależnie od tego, gdzie jesteś: w domu, w pracy, czy w autobusie wszędzie możesz wykonywać proste ćwiczenia. Badania dowodzą, że gimnastyka w ciąży pozwala na złagodzenie bólu w czasie porodu, ale również skrócenie jego trwania. Dlatego już dziś podejmij walkę ze swoim ciałem.